• slide-001
    “Εμπιστευτικότητα και αμεροληψία„
  • slide-001
    “Ευθυκρισία και ταχύτητα
    στην επίλυση των διαφορών„
  • slide-001
    “Δημιουργικότητα στην
    εξισορρόπηση συμφερόντων„
  • slide-001
    “Αποτελεσματικότητα και συνέπεια„
stoxoi-oddee sixnes-erotiseis kanonismoi-oddee
Είσοδος Διαιτητών – Διαμεσολαβητών

Συγκρούσεις στον εργασιακό χώρο: 6 συμβουλές για το πώς να επιλύσετε επιτυχώς τις συγκρούσεις

Συγκρούσεις στον εργασιακό χώρο: 6 συμβουλές για το πώς να επιλύσετε επιτυχώς τις συγκρούσεις

Μετάφραση: Φαίδρα Σφαντού, Φιλόλογος Γερμανικής Γλώσσας
Επιμέλεια: Μπερναντέτ Παπαβασιλείου-Σρέκενμπεργκ, Δικηγόρος - Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια, Συντονίστρια Τμήματος Διαμεσολάβησης ΟΔΔΕΕ, Εκπαιδεύτρια Διαμεσολαβητών CEDR
Πηγή: http://www.huffingtonpost.de/thomas-buus-madsen-de/konflikte-arbeit-loesen_b_10007184.html
 

Αν βρίσκεστε σε συγκρουσιακές καταστάσεις, αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη στάση σας σχετικά με το αν αυτή μπορεί να συμβάλει σε μια εποικοδομητική λύση – διότι η στάση σας καθορίζει την επικοινωνία σας, τη συμπεριφορά σας και τις ενέργειές σας.

Για να μπορέσετε να ανταποκριθείτε καταλλήλως και με προσανατολισμό στην εξεύρεση λύσεων στις συγκρούσεις στον εργασιακό χώρο, θα πρέπει να γνωρίζετε τις πιο σημαντικές αρχές που συνθέτουν μια υγιή στάση σε καταστάσεις σύγκρουσης. Αν τις ενστερνιστείτε, θα έχετε το πιο σημαντικό εργαλείο για μία φιλική και επιτυχημένη επίλυση των διαφορών.

 

1. Δείξτε σεβασμό

Προσέξτε την επιλογή των λέξεων, οι εκφράσεις σας να μην μπορούν να εκληφθούν ως ταπείνωση ή έκθεση. Αποφύγετε τις προσωπικές κατηγορίες και ύβρεις - ακόμα κι αν σας προσβάλλουν.


2. Διατηρήστε τον αυτοέλεγχό σας

Αυτό είναι συχνά πιο εύκολο στα λόγια παρά στην πράξη, ιδίως σε συναισθηματικά φορτισμένες καταστάσεις. Παρ 'όλα αυτά, θα πρέπει πάντα να προσπαθήσετε να κρατήσετε τα συναισθήματά σας υπό έλεγχο - και να προτείνετε, εάν είναι απαραίτητο, να κάνετε ένα διάλειμμα ή να αναβάλλετε τη συνομιλία όταν έχετε συνειδητοποιήσει ότι βγαίνετε (ή ο απέναντί σας) «έξω απ’ τα ρούχα σας».


3. Αλλάξτε την οπτική σας γωνία

Συχνά, το πιο σημαντικό βήμα για την από κοινού επίλυση μιας διαφοράς είναι να προσπαθούν και οι δύο πλευρές να κατανοήσουν την άποψη της απέναντι πλευράς. Αυτό βοηθά να αναγνωρίσουν τα εκάστοτε αντεπιχειρήματα ως δικαιολογημένα και ανοίγεται στις δύο πλευρές έτσι ένας δρόμος εποικοδομητικής εύρεσης λύσης.


4. Παραδεχτείτε ότι δεν είστε παντογνώστης

Συμμετάσχετε κατά προτίμηση σε μια ανταλλαγή απόψεων με ανοιχτό αποτέλεσμα- ή βρείτε την ευκαιρία να αναγνωρίσετε ότι υπάρχουν κενά γνώσεων, αδυναμίες του συλλογισμού σας ή απόψεις που δεν έχουν ληφθεί υπόψη. Δηλαδή ακούστε λοιπόν ακριβώς τι έχει να πει ο άλλος.


5. Επικοινωνήστε άμεσα και ξεκάθαρα τη θέση σας

Μπείτε κατευθείαν στο θέμα και να είστε όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι και ειδικοί. Να κάνετε σαφές τι είναι σημαντικό για εσάς και τι όχι. Προετοιμάστε τα επιχειρήματά σας αν είναι δυνατόν γραπτώς ώστε να μπορέσετε να είστε καλά δομημένοι και κατανοητοί στην επικοινωνία.


6. Πηγαίνετε στο διάλογο χωρίς προκαταλήψεις

Αν νομίζετε ότι η επικείμενη συνομιλία είναι πραγματικά χάσιμο χρόνου και ότι ο άλλος δεν καταλαβαίνει τα επιχειρήματά σας ούτως ή άλλως, τότε μεταφέρεται η αρνητική σας στάση και κατά τη διάρκεια της συζήτησης. Η αποτυχία τότε γίνεται αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Αντίθετα, έχετε πάντα κατά νου τον στόχο να βρείτε μια κοινά αποδεκτή λύση με την οποία μπορούν να ζήσουν καλά κι οι δύο πλευρές.


Αυτές οι έξι αρχές σας βοηθούν να επιλύετε επιτυχώς τις διαφορές και να τις βλέπετε σαν ευκαιρίες βελτίωσης. Μήπως το έχετε βιώσει ήδη; Τι μάθατε για τον εαυτό σας από αυτό; Θα χαρούμε για τα σχόλιά σας!